tisdag, februari 1

Min första täckta tårta. :-)

Länge har jag velat göra en tårta täckt med någon typ av sockermassa/deg. Har inte riktigt vågat. Inspirerad av ett par sidor min syster R tipsat om skred jag till verket. Nu eller aldrig, friskt vågat hälften vunnet osv. Det skulle lagas en tårtbotten, huuu. har testat förut med skiftande resultat. Lite nervös. Hm det gick iaf bra. Så till det roliga. marshmallow fondanten, håhåhå. Marsmallowsen värmdes i micron tills de var mycket puffiga. :-) därefter rördes de till en hyfsat jämn smet, i med florsocker och olja. Knåda!
Höhö, knåda, knåda, knåda. Ser ut som ett JÄTTESTORT bubbelgummi. ;-)
Tårtan i tre lager fylldes med jordgubbssylt chokladmousse och jordgubbsmousse. Utanpå alltihopa bredde jag vispad grädde med ett par msk marsanpulver, blev ett mkt bra spackel. Efter ett par instruerande youtubeklipp var jag redo att själv klä min tårta, det var en seg deg att kavla ut.
Klart. :-) Nästa gång ska jag lägga lite mer tanke bakom dekorationen. Den var inte så genomtänkt. Måste nog säga att jag blev ganska så nöjd med resultatet.

1 kommentar:

  1. Åh va god den ser ut syster :) Ser fram emot helgen ;)

    SvaraRadera