tisdag, augusti 5

En mobil med tranor!

 Oktober 2013.

En lite smått galen idé har nu tagit sig form i en halvstor mobil. En dag när jag i mitt arbete besökte stadens hospice såg jag i dagrummet en liten mobil med vita papperstranor ca 20x35cm. Jag har alltid varit facinerad av de små papperstranorna men aldrig tagit mig för att lära mig. Nu fann jag en anledning. En god vän hade fått en liten dotter. Vad annars än att skapa en större mobil till flickebarnet i doppresent. Jag ska erkänna att jag ångrade mig ett par gånger under tiden jag höll på att vika dem. Jag svor också högt och heligt när jag monterade dem på nylonlina att jag ALDRIG skulle göra fler. När linan brast för femte gången och alla små tranor och pärlor hamnade på golvet i en sorglig trasslig glittrande hög igen kan jag säga att slutet var nära för mobilen. Men efter liten paus och ytterligare tålamod blev den till slut färdig. Måste säga att jag är ganska nöjd med resultatet faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar