onsdag, december 2

Julbak del 1.


Del 1 ? jo, självklart kommer det många fler delar i julbaksanda :-) Första etappen avklarad och bestod i att baka en sats lussebullar och få ihop en pepparkaksdeg som nu vilar i kylen. Förhoppningsvis blir den ett litet pepparkakshus och några pepparkakor. Är ju kul att ha ett litet hus redan i början av december och inte bara veckan innan jul. Nu på morgonen är det för första gången i år riktigt frostigt ute (-2). Jag kan inte låta bli att tycka om det. Det känns lite mer som vinter och december än de +8-10 graderna vi haft den senaste månaden. Huuu, den vackra frosten :-) Tyvärr har jag inte lyckats få upp så mycket julpynt , snyft. Det har helt enkelt varit för mycket annat att stå i.
Jag trodde nog aldrig att jag skulle råka ut för det men eftersom vi renoverar tvättstugan så är här allmänt stökigt och dammigt i hela huset så städar man i en hörna är det strax belamrat igen då man fått flytta undan i ett annat rum för att komma till på nått ställe.... ja, suck. Tänkte göra ett litet ryck idag och röja undan och stoppa in allt sånt i ett rum istället för överallt, hobbyrummet ;-) hehe och sen pressa igen dörren efter mig. (den kommer då inte att öppnas förrän nån gång sen när jag behöver påskpyntet eller nått.. hehe.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar