onsdag, mars 31

Glad påsk!!


Med denna smått galna kanin som jag pysslat ihop av tussig ull och styrolitägg (tror jag det heter) önskar jag alla en glad påsk.

För de som inte vet hur de går till så har man tussig kardad ull som man formar med hjälp av en mycket mycket vass och spetsig liten nål som man sticker genom ullen en hiskelig massa gånger. Man får dock akta fingrarna när man fått upp lite fart på nålen så att man inte sticker den halvvägs genom fingret vilket jag såklart var tvungen att prova ;-) Jag hade redan tänkt tanken att det skulle kunna hända men tänkt att den far upp och ner så fort att jag knappt skulle hinna märka det. HA, icke då ner gick ju bra men den "fastna" på uppvägen då nålen inte är slät utan försedd med små jack ("hullingar") för att ullen ska fastna i sig själv, så att jag fick dra upp nålen. AJ. det gjorde faktiskt lite ont. Jag är inte avskräckt jag har planerat att göra en vit kompis till denna. :-) Väntar nu med spänning på en ev elak infektion i fingret ;-) .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar