söndag, augusti 8

En utmaning som inte gick att säga nej till.


När min goda vän skickade ett sms med frågan om jag ville binda hennes brudbukett var det såklart nästan omöjligt att säga nej. Trots att jag hade mina tvivel då det var ganska kort om tid, med en dryg vecka på mig kastade jag min ganska snart över internetsidor med "gör det själv" instruktioner och tips. Som allt annat pyssel kan man läsa hur mycket som helst och veta hur mycket som helt men det är inte förrän man gjort det med händerna som det går att avgöra om det man läst har varit till nytta. Så, för att inte stå med de finaste och dyraste blommorna dagen innan bröllopet och förstöra dem beslöt jag att jag var tvungen att göra minst en testbukett för att avgöra om det var en för stor utmaning jag antagit. Billigare blommor inköptes från livsmedelsbutiken och några från blomsterbutiker. Jag skred till verket och eftersom att det inte var den slutgiltiga buketten tog det inte emot börja binda buketten. Det tog inte jättelång tid men resultatet blev lite ojämnt. Men jag tyckte att det var inte värre än att det skulle kunna gå att göra bättre med mer tid och större noggrannhet När väl de "riktiga blommorna var inhandlade och låg redo att angripas var det inte alls lika lätt att ta upp första blomman för att påbörja buketten. Gick en lång stund som katten kring het gröt och pillade med stjälkarna, plockade bort några blad till, lade iordning alla snören och dekorationsmtrl igen för att förhala det hela. Noggrant valde jag ut mittrosen och skred efterhand till verket. tillslut blev den iaf. färdig och jag måste nog erkänna att jag var ganska nöjd. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar