söndag, augusti 8

Vår nya leksak.


Jag tror att alla döda ting är emot mig för tillfället, eller iaf många av våra "maskiner" Det hela började med bilens generatorrem som gick av för en tid sedan när jag och flickorna skulle på åka på långtur med bilen. Därefter har det ena följts av det andra. Därefter har bilen haft flera småfel som uppstått när jag kört den, vågar snart inte röra den. Senast var det kopplingen som gick varm, hm inte riktigt bra, den är dock inte sönder (än) (Det är halvsvårt att backa släp i i vinkel i ett grustag) Skrivaren la också av, -kontrollera bläckpatroner, ja, och sen då. Det hände inget hm, om vi köper nya så kanske det blir bättre eller inte och då har vi chansat på två patroner till en kostnad motsvarande en lite mer än halva summan för en ny fin skrivare. Suck! Det sista eller ska jag säga senaste på listan var vår kamera, som ofta är som en förlängning av min arm, en del av mig kommer att saknas ;-) Aaarrrggghhh! Den gav mystiskt felmeddelande. som den gjorde när vi hade den på service för ett halvår sedan. Mycket märkligt. En knapp vecka innan våra goda vänners bröllop bara säger den ifrån att den inte vill mer. Min syster som är dokumentärfotograf skulle ha vår kamera och fota med för att ha två att växla med. suck! Det blev till att besluta sig snabbt. Vad behöver vi , kommer vi ångra det, ska vi låna kamera och försöka laga igen, nä, tror inte det. Så nu har vi en MYCKET fin kamera. Man säger ju att bilden inte blir bättre än den som står bakom kameran men jag ubdrar det jag. Den har en mycket fin färg och ljusåtergivning. Klart bättre än vår förra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar