lördag, november 6

Chokladfondant

Denna smarriga efterrätt, hm, hm, hm. Det är ett konststycke att få till den rätta konsistensen. Lagom bakad, fasta kanter och ett varmt flytande inre. Mmmmm. Låter kanske inte så svårt men det är faktiskt ganska knepigt.

1:a försöket. Enligt recepter. 12 min i ugnen 180 grader. Mest bara smet. :-(



2:a Försöket , 20 min i ugnen.
Hm, en lite kletig muffin. mkt fast :-( :-(


3:e gången gillt ? Nä, inte riktigt. 15 min i frysen och sen 20 min i ugnen.
Mycket kladdigt i mitten men inte riktigt tillräckligt.


4:e gången, HA!
2 timmar i kylen därefter 15 min i ugnen. I min mening perfekt konsistens på fondanten :-)
Det serverades också vaniljglass och vininkokta körsbär till.
Som huvudrätt åt vi lammbog som fått steka mkt långsamt i ugnen 3½ timme, mkt gott.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar