tisdag, mars 15

En liten tjuvtitt.


Klicka på bilden för att se den lite större.
En liten tjuvtitt på en tavla jag målat åt mitt syskonbarn :-) Kan ju inte visa hela när han inte fått den än ;-) Den är målad med akvarellfärger och konturer med tusch.
Den lille bor i Göteborg, så den är inspirerad lite av staden, vatten, Liseberg, nån känd bro (typ) mm. På tavlan finns också hans födelsedatum , klockslag, namn såklart och stjärntecken. Den är 50x70 cm.
Det har varit mycket roligt att göra den men ganska tidskrävande innan alla bitar föll på plats. Är nu mycket sugen på att göra en till med någon annan stad eller område som inspiration. :-)
Andra projekt jag har på gång är två virkade djur till kusinbarn, ett fotokollage till min moster och bygga klart min hemsida... inte helt lätt faktiskt.
Snart kallar trädgården på uppmärksamhet och ber om lite kärlek. Hm, ja det dröjer väl nån vecka till. Håller också på för fullt att försöka planera trädgården på papper, är lite missnöjd med hur det ser ut på framsidan av huset. Det har tyvärr fått förfalla lite. :-( Nya friska tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar