lördag, mars 19

Upp till bevis...




Jag har testsmakat Dr Oetker Pizza Traditionale.

Jag måste erkänna att mina förväntningar inte var speciellt höga på ännu en fryspizza. De brukar nästan alltid ha mjuka mer eller mindre geggiga bottnar.

När jag gick och letade i frysdiskarna blev jag nästan lite missnöjd, den ena tråkiga förpackningen pizza efter den andra. Till slut hittade jag ”Pizzan” Det fanns bara två ensamma kartonger kvar längst ner i botten, jag valde Speciale för att den såg ut att ha goda svampar på. Jag tycker mycket om svamp på pizza. Kartongerna var också de mest tilltalande pizzakartongerna i hela frysdisken tyckte jag.

På bakplåten såg den tämligen tråkig ut och botten påminde mest om en tjock polarkaka. Väl i ugnen visade det sig att den behövde ett par minuter med grilleffekt i slutet. Den såg lite blek ut vid en första anblick, detta blev genast bättre med lite grill..

Botten visade sig vara frasig/knaprig. Stort plus, Jag tycker dock att botten var lite för tjock och svamparna var inte jättegoda tyvärr. Den färdiga pizzan såg mycket god ut och smakade gott. Det är nog den godaste fryspizzan jag ätit men jag tycker ändå inte att det riktigt går att jämföra med en ”vanlig” pizza.

Om jag skulle köpa fryspizza igen skulle jag leta efter denna pizzan. Klart köpvärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar