söndag, juli 26

Barndomsminnen. :-)


När jag och mina syskon var små (bodde hemma )Hände det att mamma var uppe tidigt på morgonen och bakade frukostbröd -Bergis- Jag har i efterhand förstått att hon måste varit tidigt uppe för det tar ju ett tag att göra bröd. hehe. Vi fick dem serverade ljumna till frukost ofta på söndagsmorgonen. Samma små bröd bakades så länge jag kan minnas tillbaka och de var/är fantastiskt goda. God pålägg var påläggschoklad, (en dansk företeelse) och ost mmmm, som smälter lite för att de fortfarande är varma och så den hemlagade sylten. Nu har jag ringt mamma och fått receptet och visst blev de goda vi åt nog 4 vardera, hehe. De blev såklart inte som mammas men helt ok. Använde torrjäst då det var ett mycket spontant bak och jag har inte så mycket erfarenhet av just torrjäst, så nästa gång blir det med vanlig jäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar