söndag, juli 19

Liten grillfest med goda vänner.


Det var ett par orosmoln på himlen under dagen. Ganska stora regnmoln faktiskt och det kom ett par rejäla skurar mest på morgonen. Maken var ute tidigt på förmiddagen och började fixa med våra partytält. När allt var klart stod tre tält beredda på regnskurar om det var så naturen hade palnerat för kvällen.

En halvtimme innan det skulle dra igång kom det en liten liten skur. en halvtimme senare var himlen blå... Det var verkligen ett lurigt väder men vi fick inte en endaste liten droppe regn på hela kvällen trots tunga moln. Vi blev lagom många glada grilldeltagare (ca 15) och några tittade in lite senare. Det var en mycket trevlig kväll.

Vi grillade hamburgare. Som alltid brukar jag ta i lite för mycket. Jag hade planerat två hamburgare till oss var och en korv till mig och två till maken. Tja, vad ska jag säga.. när jag gjort oss vars en hamburgare med bröd såg den så enorm ut skippade jag den andra och smög helt enkelt in en hamburgare till under brödet på att det blev med dubbelt kött :-) Maken uppskattade överraskningen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar