tisdag, juli 28

Tråkigt att grundmåla :-(


Igår inköptes ett litet lekhus på det stora byggvaruhuset Bauhaus som jag annars sällan besöker. Men, de kom med ett erbjudande jag inte kunde motstå. Ett stycken litet lekhus i hyvlat trä En kvadratmeter stort (litet) för 500:- (hade kostat 2000:-) Det var mycket fint. Lillan tyckte ockå att dte var ganska fint när hon väl begrep vad hon skulle med det. = Gå in i huset och kasta ut prylar genom det lilla fönstret, det är väl vad man har ett lekhus till, eller??

Idag var projektet att lägga på takpapp så att det inte skulle bli helt förstört genast. Men det blir ju snyggast om man målar kanterna först.... När vi ändå är igång är det väl lika bra att köpa färg till resten av huset också. Efter en expedition i den lokala färgbutiken och 900:- fattigare begav vi oss hem i tystnad. Hoppas nu färgen är jäkligt fin och håller i 15 år som de utlovat i reklambladet. Gruff, och grymt. När huset är klart har det kostat de där 2000:- iaf. I vår påse fanns fyra burkar. En olja till ändträna och speciellt utsatta delar, En grundfärg som allt ska målas med och sen två "fin" färger. En röd och en grön. Huset ska bli grönt med röda fönster och dörrkarmar. Jag gav mig ikast med oljan, tjohoo, den skulle bara torka 30 min innan man kunde måla på den, därefter grundfärgen. Det var inte alls lika kul, att måla hela huset i en färg som är "fel" jag vill ju måla den gröna färgen, genast för att se hur fint det blir. Suck. Jag läste på burken och upptäckte att den skulle torka ett dygn, ETT DYGN, innan jag får måla det gröna. Aaarghh. MEN imorgon ska det målas grönt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar