tisdag, juli 7

Nederlag.

Idag var planen att gå promenad med hunden och lilla dottern samt att plocka de sista fläderblommorna för att göra ytterligare ett par flaskor saft så att vi iaf skulle stå oss över sommaren. Men ack nej. För alla var bruna. Inte En lite klase fanns det om vi kunde plocka som tröst. Vi hade redan varit i butiken tidigt på morgonen och handlat socker och citroner. Nu står jag här med 150g citronsyra, 9 citroner sex kilo socker och en ledsen tom spann att häva det hela i. Hm.

Jag har på börjat en ny liten amigurimi :-) det blir jag iaf lite gladare av. Virkar med ett annat nytt bomullsgarn i gammelrosa. Ehhh, den blev aningens större än den förra kaninen jag gjorde, hehe, men det gör ju inte så mycket. Jag och lillan fick åka till stan och handla mer garn innan det tog slut i butiken för det var ett rea garn :-) Det fanns många nystan kvar så det ska nog bli en hel kanin av dem efterhand! Om den blir fin är den tänkt som en födelsedagspresent till en av lillans småkompisar som fyller år om nån vecka. Hm, det blir snävt med tid.... Ja, ja, det ska nog gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar