onsdag, september 15

Hösten blåser in ..

Det tjuter runt knutarna av den elaka höstvinden. Knappt har sommaren släppt sitt tag om oss förrän vi strax börjar planera för nya mathögtider ;-) Bland det första som ska intagas är surströmmingen, tja inte av mig men min käre make och andra..... ;-) Jag tycker att det går bra att byta ut den mot matjessill, hehe. Har testat ett flertal gånger men nej, det är inte min grej. Strax därefter hoppas jag kunna få till hemmagjorda kåldolmar, det gick ju ganska bra sist men det är lite pilligt. På virkfronten hoppas jag kunna komma ett bra stycke med Lillans dockfilt , hehe. Den är ju långt ifrån klar, och ett nytt litet djur är redan på god väg, i glada färger. Något av det jag ser mest fram emot under hösten är nog en studiecirkel hos studiefrämjandet, :-D "Ta bättre bilder" tja, vi får väl se. Hehe.

1 kommentar: