lördag, maj 1

Cupcakes..

... eller muffins ?? För mig är allt i pappersformar muffins men så är det nog inte egentligen. I receptet från Heavenly cupcake står det iaf att det är cupcakes. Jag har inte fått till nån frosting som jag förstått att cupcakes ska ha, men så går det när det ska spontanbakas och hälften av ingerdienserna saknas.
Min plan är att finna det perfekta bakverket till mina nyinköpta formar med bakelsemotiv på. Tänkte kanske ha den till Mini´s dop i juni hm, hm. Det är ju inte bara att ta ett recept och tro att det blir bra just i mina formar... Jag har ju en muffinsplåt där man kan ställa ner pappersformarna så att de inte flyter ut när de gräddas men den har jag helt enkelt tappat bort eller nått, ja, jag hittar den inte iaf. Mkt störigt!!! Det hela handlar om att jag vill att de ska ha perfekt form och konsistens om jag ska servera dem till 40 pers. Är nog aningens petig i vissa lägen ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar