tisdag, maj 4

Vår på riktigt.

Ja, våren ärverkligen kommen, körsbärsträdet har precis slagit ut sina första små vita blomklasar. Innom loppet av en vecka kommer det ännu så ganska dystra trädet att förvandlas till ett vitt fluffigt blomstermoln. Mmm, vackert!



Ett litet huvud pryder nu trädgården, vet dock inte om det hamnat på rätt plats. Tror nog att jag måste flytta runt det ett par gånger innan det blir helt rätt. Kanske behöver det ett par kompisar i form av andra prydnadsföremål för att komma till sin fulla rätt?



Humlen är säkert en halvmeter hög. Den klipps ju ned ända till marken varje år och mina få tulpaner blommar för fullt. Har insett att jag vill ha MASSOR med tulpaner ;-) Hela hav av tulpaner i alla möjliga färger. hehe.



Förtjusande Narcisser, är tyvärr påväg att ha blommat över. :-( Rabatterna ser så tråkiga ut då. Jag gått en sväng i trädgården för att se hur långt de olika grödorna har kommit. Tyvärr syns inget av det jag och Lillan sådde förra veckan. Men solrosor och förgetmigej växer för fullt i fönsterkarmen i vardagsrummet .

Det som egentligen var målet för denna dag ligger utspritt över vardagsrumsgolvet, hehe. Planen var att sortera tre flyttkartonger med målarprylar och annat renoveringsgrej. Typ, sandpapper, spacklar, täckplast, extraskruvar och duttar till köksskåpen mm mm. Fy vad tråkigt, men när det nu ligger utspritt kan jag ju inte gärna lägga ner det i samma lådor igen?? eller?? ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar